vrijdag 4 december 2015

Koek in pot: A Gingerbread love story

Ken je die potten waar de spullen inzitten om koekjes te bakken? 
Leuk om cadeau te doen en heel gemakkelijk zelf te maken!
Via Google kom je een aantal recepten tegen maar omdat ik bang ben (we hebben een bruiloft en we kregen de vraag om wat kookspullen mee te nemen voor het bruidspaar)dat een ander ook met zo'n cadeau aan gaat komen en ik het jammer zou vinden wanneer er alleen maar potten staan met dezelfde inhoud....bedacht ik mijn eigen variant.
A Gingerbread love story.
Je hebt een hele grote pot nodig van ongeveer 18cm hoog en een doorsnee van ongeveer 11cm. Ik heb een pot van  Royal Green kokos olie 1400ml gebruikt. Een flinke pot dus;-)
Je kunt er een mooi groot koekhuis van maken of een grote familie van gingerbread poppen:-)
  
Wat stop je in de pot?
750 gram bloem
375 gram donkere basterdsuiker
3 theelepels kaneelpoeder
1,5 theelepel gemberpoeder
1 theelepel gemalen kruidnagel
4 gram zout
  
Je zou heel leuk de bloem en basterdsuiker om en om kunnen doen. Vergeet niet om elke keer aan te drukken dit kan met de onderkant van bijvoorbeeld een wijnglas. Versier de pot met wat lintjes en strikjes, een vormpje, een schepje of ander prul en daarna nog even netjes inpakken in cellofaanfolie. dat kan een grote rond zijn waarvan je bovenaan dan een strik omheen knoopt.
Ik heb voor jullie een bestand gemaakt met de labels voor op de pot en een papiertje met nog uitleg over het maken van een koekhuis. De labels kun je het beste printen op gewoon A4 papier,  uitknippen met een randje wit er langs, dun insmeren (het hele etiket) met houtlijm en dan in 1 strijkende beweging opplakken.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...