woensdag 10 februari 2010

Valentijn harten mobiel / Valentine garland

Niet alleen liefde in je hoofd maar ook in de woonkamer. Ik heb de mobiel gemaakt van strookjes wc rol!
Wil je ook wat liefde in je huis hangen? Lees dan snel verder ;-)


Not only love in your head but also in the living room. I have made this of strips of toilet role! Do you also want some love hanging in your house? Scroll down to read the Englisch version ;-)
Uitleg hartjes mobielWat heb je nodig:
  • een aantal wc rolletjes (deze waren al rood)
  • visdraad
  • kraaltjes
  • naald
  • een ring om alles aan te hangen
  • schaar (of mesje)
  • liniaal en potlood
  1. Pak een wc rolletje en druk hem plat. Teken nu af op strookjes van 2cm breed, doorsnijden of afknippen en je krijgt allemaal smalle strookjes. Deze vorm je tot een hartje. Mocht je geen rode rolletjes hebben, dan moet je ze nu schilderen en wachten tot ze droog zijn.
  2. Knip een stuk visdraad af en knoop onderaan een kraal vast.
  3. Neem een hartje en rijg die aan het draad
  4. Nu ziet het er zo uit
  5. Pak een nieuwe kraal en rijg hem er aan, nu ga je nog een keer zoals de eerste keer door de kraal heen.
  6. De kraal heeft een draadje buitenom gekregen. Nu zakt de kraal niet gelijk naar beneden maar is nog wel makkelijk te verschuiven. Je gaat nu weer beginnen met stap 3. Als je klaar bent hang je de draden aan de ring en nu kun je zachtjes met de kralen gaan schuiven zodat je de hartjes kunt verdelen.

How to make a valentine garland (mobile)What you need:
  • a number of toilet rolls (these were already red)
  • fishing line
  • beads
  • needle
  • a ring to hang the hearts on
  • scissors
  • ruler and pencil
  1. Pick a toilet roll and press it flat. Use a ruler to draw stripes of 2cm wide, cut off and now you have narrow strips. Form to a heart. If you do not have red toilet rolls, then paint them and wait until they dry.
  2. Cut off a piece of fishing line and tie down a bead.
  3. After the bead comes the heart.
  4. Now it looks like this.
  5. Put on a bead and go to the bead one time extra.
  6. Now it looks like this, you can still move the bead but it won't fall down. Now begin again with step 3. When you are finished hang the wires to the ring and you can gently slide the beads so the hearts have the same distance from each other.

18 opmerkingen:

Daan zei

Liefff!

Willeke zei

Wat een geweldig idee!

Esther zei

wat een leuke mobiel en dat van wc rolletjes, Groetjes Esther.

Roos zei

Wat leuk bedacht, dat je van zoiets simpels als wc rolletjes zoiets leuks kan maken!
Heel mooi gedaan

Anoniem zei

Ik vind dat je mooie creaties maakt. Hartverwarmend om te zien

Brechtje zei

Love is in the air tralalalalala. Wat een idee Grietje. Zal ik jouw boompjesmobile dan nu eindelijk opbergen en vervangen door hartjes? Het is bij mij de hele maand al... alles is liefde....hihi. Nu, zo rond de 14e zie ik steeds meer hartjes. Ik vind het enig. Dank voor je uitleg!

Guusje zei

Moooooi!

atelierlemlem zei

Wat leuk! Ik heb dit ook gemaakt, ook toevallig!! Ik zag het op een amerikaanse site. Maar ik heb de hartjes van lichtroze naar donkerrood geverfd en ze zó aangeregen.
Fijn weekeind! mama lieveheersbeesjte.

Grietje zei

En ik maar denken dat ik origineel bezig ben, vond het heel goed gevonden.
Ik heb wel hartjes gezien van strookjes papier....maar geen hartjes van wc rolletjes.

Keet zei

http://atelierkeet.blogspot.com/2010/02/hartenmobiel.html
dit heb ik er mee gedaan Grietje!! hartelijk dank voor het idee en de inspiratie!

Ingrid. zei

Ook al zo leuk !
Groet uit Assen.

Lisette ~waar de wind waait~ zei

Wat een leuke blog heb jij en wat een super lief idee is dit! En zo heerlijk simpel uitvoerbaar. Ik ga het gelijk op de BSO waar ik werk uitproberen.

De Gulle Aarde zei

Wat een ontzettend leuk hergebruikideetje. Moet nog even wachten tot februari maar kan alvast gaan sparen ;-), bedankt voor de uitleg!

Blue Velvet Chair zei

I just love this! I shared it with the readers at Blue Velvet Chair today - we love recycled arts and crafts!
Michael

http://bluevelvetchair.blogspot.com/2012/01/creating-success-around-world-european.html

aniet67.blogspot.com zei

Via Lupineke kwam ik op je blog en wat een superleuke mobiel van hartjes. Echt heel origineel en vrolijk! Ga 'm zeker eens maken met m'n zoontje.
groetjes,
Anita

Femke zei

Ik heb het ook gemaakt. Maar als je de rolletjes verft dan zijn ze wak. Het is me toch gelukt.

Anoniem zei

Prachtig!!!!!
Eenvoudig!!!!!
Geweldig!!!!!
Ideaal!!!!!
Simpel!!!!!
en ook nog eens
Mooi!!!!!

Wat wil je nog meer!!

Rocky zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...